Vaarwel mooi Azië - Reisverslag uit Singapore, Singapore van paulavdb - WaarBenJij.nu Vaarwel mooi Azië - Reisverslag uit Singapore, Singapore van paulavdb - WaarBenJij.nu

Vaarwel mooi Azië

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

12 Januari 2009 | Singapore, Singapore

Mijn laatste nacht in Azië, tenminste dat hoop ik… Zit nu in Bangkok en had gehoopt hier een dag van te voren een goedkope lastminute te vinden naar Perth maar dat lijkt onmogelijk te zijn. Had even geen rekening gehouden met het hoogseizoen en het feit dat half Australië hier vakantie heeft gehouden en deze week terug vliegt. Misschien was plannen in dit geval niet zo verkeerd geweest. Na twee dagen op internet gezocht te hebben, geef ik het op en ga ik morgen maar op de bonnefooi naar het vliegveld in de hoop dat ze me voor een mooi prijsje ergens in Australië kunnen droppen. Geen flauw idee of het een kans van slagen heeft maar het lijkt me een mooi experiment!

Zit nu op mijn balkon met uitzicht over een van de vele drukke straten van Bangkok. Want ja, ik heb vandaag een schattige, hippe mini-laptop aangeschaft. Het Australische stel had er een en ik moet toch toegeven dat het echt ideaal is. Aangezien Bangkok de uitgewezen plaats is om er een aan te schaffen, heb ik vandaag mijn slag geslaan. Geen drukke, luidruchtige internetcafe’s meer, maar voortaan cafe’s met wifi om onder het genot van een biertje mijn internetdingen te doen en stukjes schrijven waar je maar wilt, het leven als een echte backpacker is zwaar...

Langzaam probeer ik het besef tot me door te laten dringen dat dit wel eens mijn laatste nacht hier kan zijn. Ik heb zin om door te gaan, maar ben ook wel wat verdrietig om deze geweldige plek te gaan verlaten. Turend naar alle drukte onder mij probeer ik de laatste 3,5 maand te overdenken maar het leven op straat eist al mijn aandacht al weer op. Overal staan eetkraampjes met plastic stoeltjes waar de een na de ander aanschuift voor een overheerlijke maaltijd, een groep thaise meisjes proberen iedere voorbijganger naar binnen te lokken voor een “very good thai massage!”, wat ladyboys staan hun dansmoves te oefenen om onwetende mannen te verleiden vanavond, een monnik loopt voorbij en lacht naar ze, 11 uur ’s avond en het verkeer is nog steeds een grote chaos, uit de kroegen klinkt het gezang van een Thai die een poging doet om een engels lied te karaoken, de tuktukdrivers lijken nooit te slapen en draaien hun verkooppraatjes af tegen net aangekomen toeristen, etc. etc. Soms voelt het net alsof ik nog steeds de net aangekomen toerist ben en soms lijkt het alsof ik hier al jaren ben, kijkend naar alle avonturen, belevenissen en ervaringen. Ja ik ga het leventje hier echt missen!

De laatste 3 weken waren echt de perfecte afsluiting. Heb kerst voornamelijk onder water doorgebracht, al duikend op Koh Tao. Duiken met een kater kan prima! Een van de jongens uit onze duikploeg heeft zelfs bewezen dat het echt wel mogelijk is om in je regulator, onder water over te geven.... Kerstavond was een schitterend feest. De meest bekende band uit Thailand, Job2do kwam in het geheim optreden op ons duikresort, super veel mazzel weer! Met 10 man op het podium maakte ze er een geweldig feest van en Thai en toerist gingen hand in hand samen helemaal los. Op eerste kerstdag hielden we een feestje met onze duikploeg en aanhang. We hadden afgesproken om allemaal drie cadeautjes te kopen en die dan door middel van een spel rond te laten gaan. Iedereen had natuurlijk prutcadeaus gekocht, van hondenvoer tot wcontstoppers behalve onze Taiwanees Eden. Eden was echt een prachtfiguur, met geen woorden te beschrijven. Maar hij had 3 schitterende kettingen gekocht met een uitgebreide kerstkaart waarin stond hoe je een wens mocht doen wanneer je de ketting kreeg, hoeveel hij van ons hield etc. Ik voelde me wel wat schuldig toen ik er met een van die mooie kettingen vandoor ging en hij naar huis ging met de 3 grootste prutcadeaus....
Maar tussen al het gefeest door moest er natuurlijk ook gedoken worden! Wat een geweldige “sport” zeg. Het is echt onvoorstelbaar wat voor een wereld er zich onder water bevind. En het geeft zo’n kick en rust tegelijk om met je ademhaling je positie in het water te bepalen. Tijdens onze laatste duik werd er een video gemaakt en werd ons verteld om gadgets mee onder water te nemen, enthousiast dat wij waren kwamen we allemaal braaf opdraven met onze kerstmutsen en badmutsen. Vervolgens kregen we te horen dat we headfirst het water in gingen duiken, een paardenrace (op de rug van je buddy) onder water gingen houden en dat we op 18 meter diep ons masker af moesten doen, een zonnebril opzetten en een dansje gingen doen. Ook dit deden wij natuurlijk vol enthousiasme in de overtuiging dat iedereen dat voor de movie doet en dat de film voor prive-gebruik zou zijn. In plaats daarvan bleek onze groep het slachtoffer te zijn van de kerstgrap van het jaar en lach iedereen die avond in het restaurant dubbel van de lach om onze stunts. Maar het is een schitterende en vooral hillarische video geworden!

Oud en nieuw heb ik vervolgens op een eiland aan de andere kant van Thailand, Phi Phi gevierd. Hier de Australiërs weer ontmoet en dansend met de voetjes in de zee het nieuwe jaar ingeluid. En kan nu eindelijk zeggen dat ik een nieuwjaarsduik heb gemaakt, welliswaar in water van 27 graden maar toch.... En na alle zon, zee en strand ben ik nu dus aan het einde beland van mijn Azië avontuur, tenminste... Dat zullen we morgen gaan zien.

Dus tot in Australië hoop ik of wie weet waarvandaan...

Dikke nieuwjaarskus allemaal!

En toen was ik drie dagen verder en zat ik.... Nog steeds in Azië! Ook op het vliegveld konden ze mij niet aan een betaalbaar ticket voor Australië helpen dus ben toen maar op het vliegtuig naar Singapore gestapt. Dat bracht me tenminste weer een stapje dichterbij. Singapore is een leuk extraatje en een goede overgang naar de Westerse wereld. Het is net alsof je een zeepbel binnenstapt. Alles is super georganiseerd, erg Westers, iedereen spreekt vloeiend Engels, niemand kijkt hier op van een westerling maar het heeft tegelijk nog de charme van Azië.

En ondertussen heb ik dan eindelijk een betaalbaar ticket naar Perth gevonden! Morgen vlieg ik. Dus tot de volgende knoop vanuit Australië.

Liefs!



  • 12 Januari 2009 - 08:47

    Marie-louise:

    Hallo Paula,

    Vanuit het prachtig winterse Nederland, er wordt volop geschaats, en gisteren zelfs op het Bakscheven, wat een eeuwigheid geleden leek, de allerbeste wensen voor jou, voor dit nieuwe jaar. Dat het nog vele nieuwe avonturen mag geven.
    Lieve groet,
    Marie-Louise


  • 12 Januari 2009 - 09:20

    Plien:

    Je schrijft het weer zó pakkend, dat ik eigenlijk óók niet wil dat je uit Azie weggaat ;-)

    Australie heeft vast weer nieuwe, andere, prachtige ervaringen voor je.. Een goede reis!

    Ennuh.. als je terug bent lijkt het me wel leuk om een filmavondje te organiseren. Mag ik dan kiezen welke we gaan kijken ;-) ;-) ;-) (Paula die een dansje doet op de bodem van de zee.. IK WIL HET NIET MISSEN!!)

    X

  • 12 Januari 2009 - 09:27

    Annegriet:

    Ha Laiverd,

    Fijn hoor om mijn vrije dag met zo'n mooi verhaal te beginnen. Het vliegveld avontuur heeft dus wel iets opgeleverd... Veel plezier in Perth en een kus

  • 12 Januari 2009 - 12:27

    Edith:

    Hey! Dus het is nog goed gekomen vanuit Singapore, gelukkig maar! Je weet het weer mooi te verwoorden allemaal want al kende ik het grootste deel van het verhaal al, het is toch weer erg leuk om te lezen! Backpack ze :P

  • 12 Januari 2009 - 16:30

    Annemarie:

    He lieverd, vanuit de draaimolen in grun een net zo mooie tijd in Australië gewenst! Dikke knuffel!

  • 12 Januari 2009 - 20:09

    Anja En Arthur:

    Hey Paula,
    misschien kom je Stijn nog wel tegen in Australië. Hij vertrekt 26 januari.
    Geniet ervan, en ik ben jaloers op je mini laptop
    xx

  • 13 Januari 2009 - 09:23

    Janine:

    Heey Paula!!

    Wat kun je toch lekker meeslepend schrijven!! Ik waan me bijna zelf in Azië!! Fantastisch!

    Dat zal wel wennen zijn om straks vanuit de Aziatische cultuur in de Australische cultuur te stappen. Wel echt super gaaf dat je op deze manier de halve wereld overreist!! Wat een avontuur ;)

    Om even op Plien in te haken, die duikfilm wil ik ook niet missen hoor! Haha!!

    Geniet ervan en pas goed op jezelf!!

    Dikke knuffel,

    Janine

  • 13 Januari 2009 - 18:11

    Garreld En Joke:

    Je beschrijft alles harstikke leuk Paula, net of we zelf daar mee ronddolen.
    Australie is ook schitterend, dus geniet ervan.
    groetjes en dikke kus van ons

  • 16 Januari 2009 - 10:38

    Eef:

    Hey Buddy! Gelukkig nieuw jaar nog. Goed te horen dat jij het ook mooi hebt ingeluid. Fre en ik zitten nu op Ko samet, nog even 2 dgn bakken voordat we alweer NAAR HUIS GAAN. aaah. Heel veel plezier in Australie, en ik blijf je volgen. Dikke kus

  • 19 Januari 2009 - 12:51

    Yvonne Gimbrere:

    hoi Paula,
    ik heb je lang niet gevolgt, maar nu ff tijd.
    maar wat maak je veel mee zeg!
    Bob staat net tegen maartje te zeggen dat hij het ook fijn zou vinden als zij dit later zou gaan doen! nou ik weet het nog niet!!! :D
    vind het reuze leuk het van jou te kunnen volgen.
    dikke knuffel van De Gimbreretjes

  • 30 Januari 2009 - 18:33

    Oma En OPa:

    Hoi Paula.
    Fijn te horen dat je zo veel te zien krijgt, ik kan me er wel eits bij voorstellen. Wij schrijven niet zoveel maar volgen het wel op de voet, want het is fijn om die belevenissen te lezen, we hopen dat je het goed kunt blijven doen en als het zover is weer gezond thuis kunt komen Groetjes Oma en Opa doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2009

Voor de laatste keer...

13 Februari 2009

Good day mates

12 Januari 2009

Vaarwel mooi Azië

21 December 2008

The Pirates of Vietnam

27 November 2008

Cambodja

Actief sinds 22 Sept. 2008
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 17364

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: