De lange versie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van paulavdb - WaarBenJij.nu De lange versie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van paulavdb - WaarBenJij.nu

De lange versie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

02 Oktober 2008 | Thailand, Bangkok

Dag lieve allemaal!

Hier dan, op vele verzoek de lange versie. Er was zoveel te doen dat ik amper de tijd heb gehad om eens rustig te gaan zitten om alles op te schrijven. Daarnaast vind ik het erg lastig om de juiste woorden te vinden om te beschrijven hoe het hier is, wat ik allemaal meemaak, wat voor bijzondere mensen ik allemaal ontmoet, etc. Maar hier een poging tot:

De eerste vier dagen heb ik in Bangkok doorgebracht. Toen ik net aankwam was mijn eerste gedachten: " ik moet hier snel weer weg". Zoveel drukte, chaos, hitte, (sex)toeristen en mensen die je van alles en nog wat aan proberen te smeren. Om gek van te worden na een nacht niet geslapen te hebben. Maar al snel begon ik Bangkok meer en meer te waarderen. De stad bruist van leven en energie en je hoeft maar de rivier over te steken en je beland in een wereld van complete, boedistische rust. Ik ben langs de grootste toeristische must see's gegaan, heb kennisgemaakt met het bruisende nachtleven en de homoscene van Bangkok en heb erg veel mensen ontmoet. Het lijkt hier soms moeilijker om alleen te zijn, dan om gezelschap te vinden.
Ook het omgaan met lastige mensen die je vastpakken en je van alles proberen te verkopen werd al snel een spel. Ik verbleef in de meest toeristische straat van Bangkok en toen ik aankwam met mijn backpack, ben ik wel zo'n 20 keer aangesproken. Het werd een uitdaging om door die straat te lopen en zo min mogelijk aangesproken te worden. Dag 2 gebeurde het nog zo'n 10 keer, dag 3 nog 5 keer en op dag 4 was mijn "get lost" blik zo geoefend dat ik ongestoord door de straat kon lopen. Het werd tijd om verder te gaan...

Aangezien ik nog steeds geen plan had en het me toch wel handig leek om een globaal plan te trekken ben ik naar Koh Samet gegaan, een eiland aan de Oost-Kust. Hier kon ik in alle rust een plan maken. Op de boot ontmoette ik een Frans meisje en we besloten samen een hutje op het strand te delen. Was erg gezellig. 's Ochtens om half zes opstaan om de zonopgang te zien, strandwandelingen gemaakt, weesten snorkelen met een rijke australier die een dikke boot had gehuurd, relaxen op het strand en 's avonds lekker dansen. Helaas bleek dit eiland ook de plek te zijn waar oude vieze mannen hun jonge thaise vrouwtjes of "ladyboys" mee naar toe nemen voor een weekendje plezier. Daar kan ik toch echt niet aan wennen. Na twee dagen had ik wel genoeg strand gezien en ik had een plan! En het plan is..... Het noorden van Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en dan het zuiden van Thailand en dan zien we wel weer verder. Heb een lastminute Chaing Mai geboekt aangezien de trein vol zat, het plan direct uitgevoerd moest worden, en vliegen maar 10 euro meer kost en veel relaxter is.

Dus ben gisteren heel decadent naar het Noorden van Thailand gevlogen en zit nu in Chaing Mai. Heb een ontzettend leuk hippie-achtig guesthouse gevonden waar je voor 1,30 euro per nacht kan slapen, je je eigen biertjes uit de koelkast kan pakken en opschrijft, plus een super dakterras. Het stikt hier van de mensen die ook alleen reizen dus ook hier is contact leggen geen enkel probleem. Vandaag heb ik samen met een Braziliaan een fiets gehuurd en zijn we, natuurlijk weer zonder plan of doel, als een kip zonder kop door Cheng Mai gaan fietsen. Omstebeurt voorop fietsend om de volgende locatie voor een stop uit te zoeken. Na vier tempels besloten we dat we wel genoeg tempels hadden gezien en we originelere bestemmingen gingen zoeken. Eerst stad, land en snelweg afgefietst om de Chaing Mai Garden te vinden, wat een hotel bleek te zijn en vervolgens ontdekte we een activiteitencentrum voor gehandicapte kinderen en volwassenen. Hier werden we met open armen ontvangen. We kregen een rondleiding, drankjes, eten en ze lieten ons zien wat ze allemaal gemaakt hadden. Ook kregen we een dansvoorstelling waar we natuurlijk aan mee moesten doen. Het was echt geweldig om te zien hoe gelukkig iedereen daar is en hoe trots ze zijn op de dingen die ze daar maken. Ik kreeg een uitnodiging om morgen een dag mee te draaien, dus dat ga ik zeker doen. Maar ga me zo eerst in het nachtleven van Chaing Mai storten!

Oftewel:
Het is dus in een woord fantastisch hier! Als je wilt hoef je geen seconde alleen te zijn en het niet hebben van een plan brengt je op de meest mooie plekken. Die Braziliaan nodigde me al uit in Brazilie, ook leuk.... Who knows!







  • 02 Oktober 2008 - 12:47

    Sanne:

    Rustig op mn werk, dus leuk om je enthousiaste verhaal te lezen! Genieten doe je volop en dat is maar goed ook! Ik ben jaloers! Vooral als ik hier naar buiten kijk en ik het alleen maar zie regenen. De herfst hier is echt begonnen. :) Nou geniet lekker verder.. en het hebben van geen plan is volgens mij op zich al een heel goed plan!!!

    dikke kus!

  • 02 Oktober 2008 - 13:28

    Janine:

    Heey Paula!

    Klinkt allemaal fantastisch! Fijn dat je je zo goed vermaakt! Leuk ook dat dagactiviteitencentrum ;)Geniet maar lekker verder en pas goed op jezelf!!

    Xx Janine

  • 02 Oktober 2008 - 14:13

    Annegriet:

    Ha verzoekjes worden dus ingewilligd.. Volgende verzoekje dan: foto's!!! Paula op de fiets, paula in het hippiedorp, paula bij zonsopgang op het strand, paula op een dure speedboot.. Lijkt me allemaal mooi! Lfs

  • 02 Oktober 2008 - 14:48

    Edith:

    That's what I'm talking about! Al regelmatig mijn mail bekeken met de stille hoop op een berichtje. Dacht al dat ik je echt moest gaan bellen maar vind dit toch een stuk relaxter moet ik zeggen :) Fijn dat je het zo naar je zin hebt!! Kijk weer uit naar je volgende bericht!

    Heel veel liefs!

  • 02 Oktober 2008 - 20:28

    Annemarie:

    Heerlijk om te lezen, heb erg moeten lachen om je verhaal. Ik hoop dat die foto's net zo goed zijn als mijn plaatjes van een volksdansende Paula, met alleen maar mensen die kleiner zijn dan haar, en nog vaker glimlachen.... ;)

  • 03 Oktober 2008 - 08:08

    Wytze:

    En Paula met een gebronsde Braziliaan natuurlijk.

  • 03 Oktober 2008 - 11:11

    Marieke:

    He Paula!
    Super leuk om je avonturen te lezen, ik heb me meteen ingeschreven bij de mailing!! Wat stoer dat je zo alleen op reis gaat en zo ver weg. Al had ik dat kunnen weten natuurlijk. Het begon al op de middelbare, met Ghana. Ik heb nog steeds goed contact met Mariek, vanavond zie ik haar weer, dus dan kan haar vertellen van jou avontuur! Ik hoop weer snel van je te horen!

    Xx
    Marieke

  • 06 Oktober 2008 - 14:53

    Joke En Garreld:

    Leuk om je verhalen te lezen. Je plan om rond te trekken in Noord-Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja moet je zeker doen. Wij weten uit ervaring hoe mooi het daar is. We volgen je verhalen met grote belangstelling. Veel plezier Paula en tot het volgende bericht.

  • 06 Oktober 2008 - 22:13

    Bq:

    FANTASTISCH!!!!!!!! en ik wil ook foto's zien. Echt ongelooflijk hoe je al die mensen tegenkomt. Kan me niet voorstellen dat je in Nederland zomaar met een treingenootje op pad gaat. Echt cool. Ben benieuwd naar de volgende verhalen. Hier alles prima. Herfstweer en kaarsjes! dikke tût, ook van Robert

  • 07 Oktober 2008 - 10:29

    Paulien:

    Aha, dus ik heb ook facebook! Nóóit geweten, haha. Ik zal me er van de week 'ns even in verdiepen.

    Je doet daar in Thailand dus zélfs nog aan OPB, goed bézig! ;-)

    !

    (Kun je al een beetje Thais lezen?)

  • 07 Oktober 2008 - 10:30

    Paulien:

    Nou zeg...

    Staat er alleen een !

    Terwijl er voor die ! dus in het Thais stond: Dikke kus!

    (Hahahahahaha)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2009

Voor de laatste keer...

13 Februari 2009

Good day mates

12 Januari 2009

Vaarwel mooi Azië

21 December 2008

The Pirates of Vietnam

27 November 2008

Cambodja

Actief sinds 22 Sept. 2008
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 17385

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: