Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van paulavdb - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van paulavdb - WaarBenJij.nu

Laos

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

11 Oktober 2008 | Laos, Vientiane

Hoi allemaal!

Hoe is het daar in het koude natte Nederland? Uit de berichten begrijp ik dat de herfst nu echt begonnen is... De verwarming en de kaarsjes kunnen weer aan en de winterkleren uit de kast?

Ik ben weer tien dagen verder (vliegt zo voorbij) en heb het Noorden van Thailand goed kunnen verkennen. Na Chaing Mai ben ik naar Pai gegaan. Ik had hierover veel positieve berichten gehoord, dus zodoende op naar Pai. Pai is een klein stadje, omgeven door prachtige bergen waar alle overgebleven hippies lijken te wonen. Mijn planning was om hier 2 dagen heen te gaan maar de sfeer was er zo goed dat ik er uiteindelijk 5 dagen heb doorgebracht. Meteen de eerste avond kwam ik allemaal oude bekende tegen die ik al eerder had ontmoet en binnen de kortste keren zaten we met 15 man en zo'n 10 verschillende nationaliteiten rond de tafel biertjes te drinken. Fantastisch! Er hangt hier een soort oerol sfeer, niks moet en alles mag. 's Avonds kun je op verschillende plekken van live muziek genieten wat tot in de late uurtjes doorgaat. Overdag trokken we de bergen in op onze scooters om langs watervallen, hot springs, olifantendorpen, etc. te rijden. Echt een top-vervoersmiddel, zo'n scooter!
Veel mensen die eenmaal in Pai zijn geweest gaan er nooit meer weg. Het is ook onvoorstelbaar hoe makkelijk je de dag doorkomt met een beetje rondcrossen, relaxen en 's avonds gezellig biertjes drinken. Maar ik ben op reis om de wereld te ontdekken. Dus toen ik alle gaten en hoeken rondom Pai gezien had, had ik geen excuus meer om te blijven en heb ik de bus gepakt naar Tha Ton.

Na 2 weken tussen de backpackers te hebben gezeten leek het me leuk om eens ergens heen te gaan waar de rest niet heen ging. Dus op naar het gehucht Tha Ton. Via deze plek scheen je een ontzettend mooie boottocht naar Chaing Rai te kunnen maken. In Tha Ton was ik inderdaad zowat de enige westerling. Het was laagseizoen en de boot ging maar eens in de zoveel dagen, wanneer er genoeg mensen waren. Gelukkig arriveerde er een dag later een Spanjaard en een Italiaan en nadat we allemaal wat extra betaalde vertrok de boot dan toch.
De boottocht was absoluut de moeite waard! Geweldig om je via het water, tussen de bergen door, van A naar B te laten verplaatsen.

Vandaag ben ik vanuit Chaing Rai naar Laos gegaan. Na 5 uur reizen voor 130 km, ben ik dan nu eindelijk ik Laos. Het valt me trouwens alles mee het openbaar vervoer hier. Bussen vertrekken pas wanneer ze vol zitten, het is langzaam en persoonlijke ruimte kennen ze hier niet maar voor de rest werkt het allemaal fantastisch. Ben benieuwd hoe dit in Laos zal zijn. Geloof dat hier standaard kotszakjes worden uitgedeeld... Eens kijken hoeveel ik er kan vullen!

Heb ondertussen ook wat foto's op Flickr gezet. www.flickr.com/photos/30565595@N03/ Wanneer deze link niet werkt kun je ook zoeken onder people: pvdbersselaar. Hier staan de foto's tot en met Pai op. Hoop binnenkort de rest er ook op te kunnen zetten. Verder heb ik ondertussen ook een Laos-nummer:+856 6193180. Voor bellen is het weer voordelig om eerst 09000815 te bellen.

Tot zover deze update. Ik ga mijn eerste woordjes Lao eens oefenen!

Sabqai-dii!

  • 11 Oktober 2008 - 10:24

    Egbert:

    Hier beginnen de eerste blaadjes eindelijk weer eens te groeien. Mooi om te lezen dat personal space en goed openbaar vervoer blijkbaar ontzettend westers is. :) En Paula op een scooter.... : )

  • 11 Oktober 2008 - 10:33

    Plien:

    Wow... Jij hebt de afgelopen weken al meer meegemaakt dan ik in twee jaar!! :-) (Of drie..;-)) Meine Liebe, wat maak jij een fantastische dingen mee..! En wat is het geweldig om de beelden erbij te kunnen zien. Very impressive! (Mooie plaatjes maak je ook!!)

    Toch een hele tegenstelling, je te bedenken dat ik hier vol stress boven de JOHO's hang.. ;-)

    Gelukkig valt het hier nog mee hoor, met het herfstweer. Sterker nog: het is de hele week al heerlijk weer! Vandaag ook weer een lekker zonnetje, dus wat dat betreft hebben we niets te klagen.

    Nou, ik blijf het maar een onvoorstelbare onderneming vinden, hoor. Toch lijkt het me, wanneer het je lukt om alles los te laten, een heerlijk gevoel om in je eentje over de wereld te zwerven. Wát een ervaring!

    Ik kijk nu alweeer uit naar je volgende bericht!

    Hug!

    Plien

    PS1: Groot kans dus dat we je moeten verliezen aan Pai? Nou, dan kom ik wel een keer langs hoor!

    PS2: Ik bekeek de foto's en dacht ineens: HUH!? Dat lijken Raisa en Katrina wel..!? Klopte dus ook, hahahaha.

  • 11 Oktober 2008 - 11:08

    Annemarie:

    He Hippie Paulus,
    weer mooie verhalen, zo mooi dat het mij niet onmogelijk lijkt dat je uiteindelijk toch gaat emigreren ;) Heb ik nog een goede reden om in een vliegtuig te springen!Het is hier trouwens terrasjes weer, mmmm
    Dikke knuffel

  • 11 Oktober 2008 - 11:50

    Leonie:

    paula dat emigreren laat je uit je hoofd hoor!!!

  • 11 Oktober 2008 - 17:46

    Edith:

    Nou, het lijkt hier nu lekker alsof de lente alweer begint (H) Geestelijk sla ik de winter gewoon over!
    Leuk dat je ook eens naar de backpacker-vrije
    plaatsen gaat, echt lekker je eigen plan :D
    Niet meer geraft trouwens? Mijn advies aangenomen? ;)

    Super dat je het zo naar je zin hebt zussie! Maar gelukkig ben jij nog wel weggekomen uit Pai.

    Dikke kus!

  • 12 Oktober 2008 - 07:41

    Opa & Oma:

    Zo wij gelezen hebben geniet je elke dag van de mooie natuur en de cultuur zo leer je de wereld ook eens van de andere kant te bekijken. Houd het vol Paula en we blijven je volgen Groeten Oma en Opa

  • 12 Oktober 2008 - 09:26

    Nienke:

    Hey meissie, super om zo uitgebreid te lezen wat je allemaal hebt gedaan tot nu toe! M'n reiskriebels waren net een beetje weggeëbd, komt Paula met d'r aanstekelijke verhalen... Klinkt te gek in ieder geval allemaal! Heb je nog een dag meegelopen bij die instelling voor jonge gehandicapten? Ben benieuwd. Hier is alles prima verder, geen schokkende gebeurtenissen of succesverhalen...ha ha.. We hebben als cadeautje nog wel een paar dagen mooi weer gehad, was errug fijn na al die regen, geeze, niet normaal joh! Hopelijk hou je dit bloggen een beetje vol, ik lees het wel, liefs!

  • 22 Oktober 2008 - 09:32

    Annegriet:

    Klinkt allemaal weer super: ik zeg snel solliciteren..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2009

Voor de laatste keer...

13 Februari 2009

Good day mates

12 Januari 2009

Vaarwel mooi Azië

21 December 2008

The Pirates of Vietnam

27 November 2008

Cambodja

Actief sinds 22 Sept. 2008
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 17388

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: